Pszichológiai trükkök özöne a fogyasztásért
A gazdaság uralta világunkban már sok esetben megszűntek az erkölcsi korlátok.
Amik persze minket szolgálnának, de jelentős mértékben hiányoznak.
Az idők kezdete óta a hirdetés arra szolgált, hogy bemutassa a terméket amire szükség van.
Ma már reklámnak hívják és megvetetik velünk általa azt amire nincs szükségünk.
Mondta David Ogilvy a XX., század egyik legnagyobb reklám szakembere.
Ogilvy az etikus reklám szószolója volt.
Meggyőződése volt, hogy csak erkölcsösen lehet jól és hosszútávon üzletelni.
Az utánunk következő generációkat meg kell tanítani átlátni a manipuláción.
Meg kell mutatni nekik, hogy mi az igazi üzlet és mi a szélhámosság.
Számtalan gazdálkodó szervezet bűnözői szinten szerzi dollár milliárdjait meggyőzve minket az általa fillérekért gyártott szemét hasznosságáról.
Ne hagyjuk magunkat!
Mára sajnos reklám, mint a lelki erőszak szinonimája létezik a kreativitás, innovativitás és az etika ellenében.